FANDOM

Pelion - Greece

Pelion - Πήλιο

Panoramatoolbar

[hr]

Πήλιο το βουνό των 4 εποχών !!!

Πήλιο - Το βουνό των θεών και των ημίθεων - Μοναδικός συνδυασμός βουνού και θάλασσας - Ιδανικός τόπος για διακοπές όλο τον χρόνο

Το βουνό που διάλεξαν οι 12 Θεοί του Ολύμπου για θερινή κατοικία τους υψώνεται με την ψηλότερη κορφή του να φτάνει στα 1.624 μ., επιβλητικό και καταπράσινο βορειοδυτικά του Βόλου.

Οι θρύλοι οι μύθοι και οι παραδόσεις του εξάπτουν τη φαντασία και προσθέτουν στο φυσικό του κάλος την δική τους πινελιά προκαλώντας τους επισκέπτες να μυηθούν στον αρχαίο κόσμο της χώρας των Κενταύρων.Ο πλούτος του βουνού σε θεραπευτικά βότανα από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα συνδυάζεται με τον μύθο του Κενταύρου Χείρωνα –γιο του Κρόνου- που διδάσκει στον Ασκληπιό την ιατρική τέχνη.

Κοντά του μαθήτευσαν και ο Ηρακλής , ο Αχιλλέας και ο Ιάσονας , που ξεκίνησε να φέρει από την μακρινή Κολχίδα το Χρυσόμαλλο δέρας με την κατασκευασμένη από τα αιωνόβια δένδρα του Πηλίου Αργώ. Εδώ, στο πιο όμορφο βουνό, ο Πάρις έδωσε στην πιο όμορφη το μήλο της έριδος, που έγινε η αιτία για τον Τρωικό πόλεμο και εδώ πάλι έγινε ο γάμος θνητού και θεάς, του βασιλιά Πηλέα με την θεά Θέτιδα που τους τραγούδησαν ο Όμηρος και ο Πίνδαρος και γλέντησαν παρέα το δωδεκάθεο με τους κοινούς ανθρώπους.

Όλο το βουνό είναι κατάφυτο από δάση με πανύψηλες οξιές , βελανιδιές ,πλατάνια, και αγριοκαστανιές. Τα άφθονα τρεχούμενα νερά , τα συναντά ο επισκέπτης όλες τις εποχές, άλλοτε να πέφτουν πάνω σε βράχια , μικροί αφρισμένοι καταρράκτες και άλλοτε να κυλούν με το μελωδικό κελάρυσμα τους σε ρεματιές ανάμεσα από αιωνόβια πλατάνια. Το Αιγαίο φαντάζει πανοραμικά από την ανατολική απότομη πλευρά του Πηλίου , που καταλήγει σε γραφικές βραχώδεις ακτές και πανέμορφους όρμους με μικρές ή μεγάλες παραλίες με άμμο ή βότσαλα ,όπως ο Μυλοπόταμος, ο Αι Γιάννης, οι μικροί όρμοι κάτω από τα χωριά Λαμπινού, Καλαμάκι, Νεοχώρι , Συκή και οι παραλίες Πάλτση και Ξυνόβρυση.

Ο Παγασητικός κόλπος με τα παραθαλάσσια ψαροχώρια του είναι η φυσική συνέχεια στις απαλές πλαγιές της δυτικής πλευράς του Πηλίου που καταλήγουν σε γαλήνιες και ήρεμες παραλίες όπως τα Καλά Νερά , η Άφυσσος , το Λεφόκαστρο , το Χόρτο και η Μηλίνα . Ένα πυκνό δίκτυο πεζοπορίας προσφέρει τη δυνατότητα για διαδρομές εξαιρετικής ομορφιάς, με χωμάτινα και λιθόστρωτα μονοπάτια , πέτρινα τοξωτά γεφύρια, ξεχασμένα εξωκλήσια και παμπάλαια μοναστήρια , άγνωστων ακόμα για τους πολλούς .

Τα 24 γραφικά χωριά του Πηλίου άλλοτε, σκαρφαλωμένα σε πλαγιές ,φαίνονται από μακριά και άλλοτε, χτισμένα στις καταπράσινες ρεματιές , κρύβονται από τα μάτια του βιαστικού επισκέπτη. Τα παλιά σπίτια , αρχοντικά η απλά αγροτόσπιτα , είναι όλα χτισμένα με χοντρούς τοίχους από πέτρα με την παραδοσιακή πηλιορείτικη αρχιτεκτονική .Η σκεπή τους καλύπτεται από τη γκριζοπράσινη πέτρα, γνωστή ως πλάκα Πηλίου. Με την ίδια πλάκα, που αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της Πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής είναι στρωμένες οι πλατείες και οι αυλές των σπιτιών, με τις γλάστρες με τα ποικίλα λουλούδια και τα μεγάλα διακοσμητικά πια πιθάρια τους.

Το Πήλιο με τον μοναδικό συνδυασμό βουνού και θάλασσας , την καλή τουριστική υποδομή που συνεχώς αναπτύσσεται , τις φυσικές του ομορφιές , την γραφικότητα του προσφέρεται για τουρισμό όλες τις εποχές.

Το χειμώνα , οι χιονισμένες πλαγιές και η μυρουδιά των ξύλων που καίγονται στα τζάκια προκαλούν στους επισκέπτες την αίσθηση της γαλήνης και της ήρεμης ομορφιάς , χωρίς να λείπουν και οι ευκαιρίες για τους πιο δυναμικούς και δραστήριους μιας και το χιονοδρομικό κέντρο Αγριόλευκες στα Χάνια λειτουργεί τις περισσότερες ημέρες.

Την άνοιξη τα ανθισμένα οπωροφόρα δένδρα, κυρίως μηλιές και αχλαδιές μαζί με τις καμέλιες , τις ορτανσίες και τις γαρδένιες κάνουν το τοπίο παραδεισένιο, ενώ με τις Πηλιορείτικες παραδοσιακές γιορτές , όπως τον Πηλιορείτικο γάμο, τα τοπικά καρναβάλια, τους Μάηδες , τις Λαζαρίνες κ.α. παρέχεται η ευκαιρία για γνήσια διασκέδαση με το πηγαίο κέφι που ξέρουν να δημιουργούν οι φιλόξενοι κάτοικοι του Πηλίου.

Το καλοκαίρι το δροσερό κλίμα , η πυκνή βλάστηση, τα κρύα τρεχούμενα νερά, σε συνδυασμό με τις πανέμορφες παραλίες στο Αιγαίο και στον Παγασητικό κόλπο όπου το πράσινο της αιώνιας βλάστησης του Πηλίου κυριολεκτικά σμίγει με το γαλάζιο της απέραντης θάλασσας δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για διακοπές μακριά από τον καύσωνα των πόλεων και παράλληλα η τουριστική υποδομή προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις διατηρώντας τον παραδοσιακό και γραφικό χαρακτήρα του τόπου.

Ζωή σε φόντο λευκό Χειμώνας ίσον χιόνι και χιόνι ίσον σκι αλλά και snowboard, cross country, parapente, πεζοπορία και ορειβασία. Χιόνι, για μερικούς μπορεί να σημαίνει βέβαια και επίδειξη ή χαβαλές στα σαλέ, ήσυχες βραδιές στο τζάκι ή άγρια πάρτι στα μπαράκια των χιονοδρομικών. Όπως και να έχει το πράγμα, το χιόνι είναι ο μόνος λόγος για να βγει ο Έλληνας από το καβούκι του στις κρύες μέρες του χρόνου και βέβαια είναι ο κύριος μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού στις ορεινές περιοχές της χώρας. Συχνά λέγεται ότι αν δεν χιονίσει στο Πήλιο δεν θα χιονίσει σε ολόκληρη την χώρα! Αυτό είναι αληθινό σε μεγάλο βαθμό. Σπάνια είναι τα Χριστούγεννα που έρχονται χωρίς χιόνι, ειδικά στο βορειοανατολικό και βόρειο Πήλιο, όπου σε υψόμετρο 1200 μέτρων βρίσκονται τα Χάνια, ένας μικρός οικισμός ακριβώς στην σέλλα του βουνού. Εκεί το χιόνι παραμένει επί μήνες, γι αυτό και περίπου 2 χιλιόμετρα πιο πέρα, στην κορυφή Αγριόλευκες σε υψόμετρο 1500 μέτρων περίπου, λειτουργεί δεκαετίες τώρα το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου με τρεις πίστες για πεπειραμένους σκιέρ και επαρκή χώρο για αρχάριους, μια πίστα αντοχής μήκους 5000 μέτρων, αρκετούς χιονοδιαδρόμους, δύο εναέριους και δύο συρόμενους αναβατήρες, καταφύγιο, μεγάλο χώρο στάθμευσης και γενικώς με όλες τις μοντέρνες ευκολίες για απολαυστικές χιονοδρομίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνεχώς καταβάλλονται προσπάθειες για την βελτίωση και αναβάθμιση της υποδομής και των εγκαταστάσεων. Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου ! Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο θάλασσες, τον Παγασητικό Κόλπο και το Αιγαίο Πέλαγος και έχει θέα σε αυτές. Στην κορυφή Αγριόλευκες, στα 1.500 μέτρα, το χιονοδρομικό κέντρο του Πηλίου παρόλο το μικρό του μέγεθος είναι επιθυμητός προορισμός ακόμα και για εκείνους που δεν κάνουν σκι. Εφαρμόζει νέα τιμολογιακή πολιτική με πολλές πρόσφορες και κάθε Σάββατο βράδυ λειτουργεί αναβατήρας για νυχτερινό σκι. H σήμανση τόσο στις πίστες όσο και στους δρόμους είναι πολύ καλή. Επιπλέον έχει δημιουργηθεί ειδικό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ για τα Σαββατοκύριακα που μεταφέρει τους επισκέπτες από τον Βόλο στο χιονοδρομικό. Το κέντρο λειτουργεί καθημερινά από τις 09.00 έως τις 16.00, από Δεκέμβριο μέχρι Απρίλιο. Τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες με ιδανικές καιρικές συνθήκες για σκι η λειτουργία παρατείνεται μέχρι τις 17.00. Οι σκιέρ και οι snowboarders που κατακλύζουν την περιοχή τον χειμώνα βρίσκουν κατάλυμα στα Χάνια και στα γειτονικά χωριά Άγιο Ιωάννη και Άγιο Δημήτριο στις ανατολικές πλαγιές του βουνού. Τα χωριά αυτά προσφέρουν και άλλες δραστηριότητες για εκείνους πουδεν ενδιαφέρονται να κάνουν σκι. Εκείνο που καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου είναι η προσεκτικά διαλεγμένη τοποθεσία στην οποία δημιουργήθηκε. Οι επισκέπτες δεν απολαμβάνουν το αγαπημένο τους άθλημα μόνο. Έχουν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν μαγευτικές θέες προς το Αιγαίο και τον Παγασητικό Κόλπο, ειδικά όταν υπάρχει ηλιοφάνεια οπότε υπάρχει απεριόριστη ορατότητα. Έτσι οι χειμερινές-χιονοδρομικές διακοπές, σας δίνουν την ευκαιρία να διαμορφώσετε μια πληρέστερη εικόνα, διότι το Πήλιο είναι πολύμορφο, πολύδωρο και πολύτιμο.

Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου - Αγριόλευκες - H καθημερινή ενημέρωση στο Ίντερνετ, στην ιστοσελίδα www.snowreport.gr και www.skipilio.gr και η ενημέρωση μέσω αυτόματου τηλεφωνητή για τη λειτουργία του κέντρου και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή. - H πολύ καλή προσπάθεια για την ασφάλεια των χιονοδρόμων με σημάνσεις και προστατευτικά δίχτυα, το συνεχές στρώσιμο των πιστών & oι πίστες για αρχάριους. - H καθημερινή λειτουργία του κέντρου και η δυνατότητα παράτασης λειτουργίας του, όταν οι συνθήκες είναι καλές & ο πολύ καλός και άμεσος καθαρισμός του οδικού δικτύου ύστερα από κακοκαιρία. - Ο πολύ καλά εξοπλισμένος σταθμός πρώτων βοηθειών που διαθέτει και γιατρό.

Λειτουργούν : - 6 αναβατήρες (3 εναέριοι + 3 συρόμενοι) συνολικής δυναμικότητας 2.500 ατόμων / ώρα. - Πίστες συνολικού μήκους 12 χλμ (7 χλμ σκι κατάβασης & 5 χλμ δρόμος αντοχής) - Χώροι στάθμευσης : υπάρχουν 3 χώροι στάθμευσης χωρητικότητας 800 αυτοκινήτων. - Καταφύγιο δυναμικότητας 80 ατόμων που διαθέτει εστιατόριο, αναψυκτήριο, και υπνοδωμάτια - Σχολή σκι με διπλωματούχους προπονητές χιονοδρομίας, που μπορούν να εκπαιδεύσουν χιονοδρόμο κάθε επιπέδου και ενοικιάσεις σκι.

Πιο συγκεκριμένα το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου Λειτουργεί από το 1967 και βρίσκεται 3 χλμ από τα Χάνια στη θέση Αγριόλευκες στα 1350 με 1500 μ. Μπορείτε να φτάσετε από τον επαρχιακό δρόμο Βόλου - Ζαγοράς με αυτοκίνητο ή ΚΤΕΛ Ζαγοράς (3 φορές την ημέρα) Περίοδος λειτουργίας καθημερινά από Δεκέμβριο έως τέλη Μαρτίου με τις παρακάτω πίστες και lift : 3 πίστες (η 1 μαύρη οι 2 πράσινες), 1 αρχαρίων και 1 δρόμου αντοχής 5 χιλ. 3 αναβατήρες και 1 baby lift 200 μ. Συνολικά, 1400 άτομα ανά ώρα. Άλλες εγκαταστάσεις: σχολή και ενοικιάσεις σκι φαγητό και διαμονή: εστιατόριο, καφέ και καταφύγιο με 80 κρεβάτια ψυχαγωγία: καφέ, μπαρ στα Χάνια, ιατρείο και ασφάλιση. Κλασικό θέρετρο, με πίστες για κάθε χιονοδρόμο με πάρα πολύ κόσμο από όλη την Ελλάδα.

Διαθέτει : - 5 πίστες - Εναέριους και συρόμενους αναβατήρες - Πίστα αντοχής (Lang Lauf) - Πίστα Cross country - 1 πίστα για νυχτερινό σκι - Chalet - Σαλέ φαγητού-ύπνου - Εστιατόριο - Καφετέρια - Καταστήματα ενοικίασης εξοπλισμού & Σχολές σκι.

Π ί σ τ ε ς : Π α ν ό ρ α μ α Μήκος: 1.045μ. & Υψομετρική διαφορά: 300μ. Κ ε ν τ ρ ι κ ή Μήκος: 350μ. & Υψομετρική διαφορά: 217μ. Κ ή π ο ι Μήκος: 1.030μ. & Υψομετρική διαφορά: 337μ. Α ν τ ο χ ή ς Μήκος: 5 χλμ.

Α ν α β α τ ή ρ ε ς : 2 εναέριοι Μήκος: 450μ. και 550μ. 1 συρόμενος Μήκος: 410μ 1 μικρολίφτ Μήκος: 220μ.

Χ ρ ή σ ι μ α Τ η λ έ φ ω ν α : ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Tηλ. 24280 73719 - 24280 73702 AΣΤΥΝΟΜΙΑ TΣΑΓΚΑΡΑΔΑΣ Τηλ. 24260 49222 KΕΝΤΡΟ YΓΕΙΑΣ ZΑΓΟΡΑΣ: Τηλ. 24260 22222 Το ψηλότερο χωριό του Πηλίου (1190 μ.) Στη διαδρομή για τα Χάνια η θέα εναλλάσσεται ανάλογα με τις στροφές. Από τη μια πλευρά διακρίνονται οι χιονισμένες κορυφές και από την άλλη ο Παγασητικός. Είναι χτισμένα στα 1.200 μέτρα, κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο Αγριόλευκες και αποτελούν το πλέον κομβικό σημείο του βουνού λόγω της έντονης κίνησης προς το χιονοδρομικό κέντρο, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Τα Xάνια είναι στάση ξεκούρασης και φαγητού για τους ταξιδιώτες και ο οικισμός έχει διαμορφωθεί για να εξυπηρετεί τους τουρίστες όλο τον χρόνο καθώς και τις ανάγκες των χιονοδρόμων. Ο πλησιέστερος στο χιονοδρομικό οικισμός, τα Χάνια μπορεί να μην έχει τη γραφικότητα των άλλων πηλιορείτικων χωριών, αλλά είναι ιδιαίτερα ζωντανός, με τον κεντρικό του δρόμο γεμάτο εστιατόρια που προσφέρουν την πατροπαράδοτη φασολάδα. Πολλές ταβέρνες και εστιατόρια, μαγαζιά με τουριστικά είδη και τοπικά προϊόντα. Εξαιρετική ταβέρνα, εδώ και πολλά χρόνια, με φασολάδες και σπετζοφάι και ντόπιο μαύρο κρασί, είναι ο Λούκουλλος. Aπο τα Xάνια, υπάρχει δρόμος που οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή του Πηλίου, το Πλιασίδι. Τα Χάνια έχουν ένα ασύγκριτο πλεονέκτημα. Tη θέα προς τα χωριά του Πηλίου και τη θάλασσα. Να κατεβαίνεις το Πανόραμα, τη μεγαλύτερη πίστα του, με τα σκι ή με το λιφτ, και να νιώθεις έτοιμος για βουτιά! Όσοι δεν ασχολείστε με το σκι κάντε μια στάση στα Χάνια. Το δάσος οξιάς που τα περιβάλλει, προσφέρει εξαίσιες εικόνες, αλλά το γεγονός ότι βρίσκονται σε ένα από τα ψηλότερα σημεία του βουνού των Κενταύρων, κάνει το πέρασμα από τον Παγασητικό και τον Βόλο προς το Αιγαιοπελαγίτικο Πήλιο αξιοθαύμαστο. Mέσα στην καρδιά ενός δάσους με οξιές και καστανιές, το μικρό αυτό χωριό των 30 κατοίκων είναι ό,τι καλύτερο για τις χειμερινές διακοπές σας, αφού δύο χιλιόμετρα από εδώ, στη θέση Aγριόλευκες, βρίσκεται ένα από τα πιο παλιά χιονοδρομικά κέντρα της Eλλάδας με τη γνωστή Σχολή Σκι Πηλίου. Στην περιοχή διατηρούνται τα παλαιά πανδοχεία. Δοκιμάστε φασολάδα, σπετζοφάι και ντόπιο μαύρο κρασί. Aπο τα Xάνια, υπάρχει δρόμος που οδηγεί στην ψηλότερη κορυφή του Πηλίου, το Πλιασίδι. Το ψηλότερο χωριό του Πηλίου (1190 μ.) 26 χλμ. από το Βόλο. Περιβάλλεται από δάσος με έλατα, αγριόλευκες, οξιές και πλατάνια. Περισσότερες πληροφορίες και διαμονή στο Πήλιο : Pelion Accommodation

Backlink greek3000

Private Krankenversicherung Vergleich

Ο επισκέπτης όλες τις εποχές του χρόνου θα χαρεί την πεζοπορία στα μονοπάτια η στα καλντερίμια των χωριών ,θα δοκιμάσει την πολύ νόστιμη τοπική κουζίνα με τους πολλούς μεζέδες , θα πιει τσίπουρο, το ποτό των θεών και θα απολαύσει τα περίφημα σπιτικά γλυκά του κουταλιού

Το βουνό έχει καλό οδικό δίκτυο με συχνή οδική σύνδεση με το Βόλο και φιλόξενους κατοίκους να σας υποδεχτούν.

Things you should know when you travel to Pelion, Greece